Daca doriti ca eseul Dumneavoastra sa fie publicat pe blogul nostru, atunci trimeteti-l pe adresa de email eseu43adm@gmail.com

Translator

joi, 20 septembrie 2012

Mama, femeia cea mai dragă



Mama, femeia cea mai dragă


Eu, am ştiut cum arată mama incă dinainte să mă nască. Sufletul meu era în ceruri şi se plimba printr-o galerie cu portrete de mame. Când am ajuns în dreptul portretului mamei mele am ştiut clar că acela este deoarece pot fi decât copilul ei şi al nimeni altcuiva, acea senzaţie de siguranţă pe care mi-o transmitea acel portret era asemănător cu siguranţa pe care ne-o oferă mama şi tocmai de aceea m-am simţit legată de el.

Femeia care este cea mai importantă în viaţa mea este mama pe care aş vrea să o descriu aşa cum este şi cum o percep eu dar mi-e puţin greu să scriu portretul, pentru că îl am în suflet. Acesta e ca o pânză aurie învaluită în jurul inimii mele, care îmi dă putere şi înţelepciune şi mă înveseleşte când sunt tristă, dar voi incerca,să îl descriu.

Mama are ochii căprui ce îmi aduc aminte de felul cum mă  privea atunci când eram bolnavă; este de înălţime medie, culoarea părului este brunet iar legat de aceasta este amintirea când mă jucam prin părul ei şi îi spuneam ca aşa o să îl am şi eu când va creşte; mâinile sunt mici cu degetele scurte şi subţiri  ce îmi aduc acum în faţă imaginea când mă învăţa să fac litere, cifre si atunci când îmi împletea părul. Forma feţei este rotundă cu buze subţiri, nas mic şi ochii mari ce aminteşte de sentimentul de linişte şi fericire pe care îl trezea în mine atunci când mă săruta cald şi îmi spunea noapte bună. Modul său de îmbrăcăminte este unul simplu şi confortabil iar atunci când eram mică îi îmbrăcam hainele şi mă încalţam cu pantofii ei si când mă privea îmi zâmbea spunându-mi că îi semăn ei, felul de a se mişca repede dar şi încet îmi amintesc de perioada când mă ducea la şcoală, ţinându-măde mâna pentru a nu mă lua nimeni de lângă ea.

Ceea ce adoră la  copii ei este faptul că toti suntem cuminţi, silitori şi o ajutăm când are nevoie de sprijinul nostru şi mai ales că o iubim din toată inima.

 Este o persoană sensibilă, drăgastoasa care spune direct când i se pare ceva ne la locul lui aceasta amintindu-mi de o intâmplare ce a avut loc acolo unde lucrează iscându-se un conflict intre ea şi o colegă de servici spunându-i cu adevărat ce simte, asta dând dovadă de o fire puternică. Este o fire descurcăreaţă iar atunci când este pusă in situaţii dificile face faţă cu brio, mama are un caracter perseverent, iar din aceasta deducem lucrul care l-a făcut când era la şcoală, profesorului ei de matematică ce a însarcinato să ajute o colegă la exerciţiile neîntelese la clasa aceasta, făcându-mă şi pe mine să vreau ceva mai mult de la mine pentru a nu-mi dezamăgi mama.

Când este minţită de cineva are intotdeauna puterea de a ierta  lucrul pentru care o admir. Ea este plina de energie consumând-o prin a face treburile gospodăreşti, facând cumparături şi de aceea îmi doresc să fiu şi eu o mamă ca ea. Atunci când este obosită se odihneşte, se relaxează citind o carte sau ascultând muzică impreună cu mine şi când o văd tristă mă întristez şi eu dorindu-mi să îi pot lua supărarea cu o baghetă magică şi facând o vrajă să duc departe supărarea ce o cuprinde.

Cu familia dar şi cu cei din  jur se poartă frumos, este comunicativă şi are foarte mulţi prieteni, adoră să stea de vorbă si să inţealeagă problemele fiecăruia. Pasiunea mamei mele este tricotajul şi gătitul. In timp ce tricota, eu făcându-mi liniştită temele imi plăcea să cer părerea mamei pentru a-mi explica diferitele lucruri neînţelese făcându-mă neatentă la ce încerca să îmi explice ci doar la modul cum mă privea şi cum mă făcea să înţeleg. Când îi cere ajutorul altcineva răspunde la apelul acelei persoane, chiar dacă mai are ceva de făcut nu se lasă până nu duce la bun sfârşit acest lucru.

Ea mi-a dăruit viată m-a alintat la sânul ei şi ma învătat a vorbi. Întotdeauna are câte un cuvânt şi un sfat de încurajare pentru mine, chiar şi atunci când este dezamăgită de către ceilalţi. După o vorbă bună şi o mângâiere din partea ei toată supărarea şi durerea dispare de parcă nici nu aş fi simţit-o.

Iubirea ei este nepreţuită, este ca un tablou ce merită să fie pus în ramă şi expus publicului, toată lumea fiind fermecată de frumuseţea acestuia. Dacă aş putea să o pot desena pe mama în floarea gingaşă a trandafirilor să-i pot mirosi, să simt mereu căldura ei aparte. Alături de mama bolta vieţii mele e mereu linistită si senină fără urmă de nori.

Mama este o floare sfântă care îmi este îngrijitor, dar mai presus de toate îmi este şi prietenă. Este ca o carte de poveşti ce îmi dezvăluie ce este bine si ce este rău, ce este drept şi nedrept, frumos sau urât, ce lucruri sunt cinstite şi care nu sunt, modul cum să treci prin această lume cu “capul sus”. Chipl ei cel blând şi surâzător îmi este cusut cu fir de aur în inimă ce-l port in suflet mereu, iar ori de câte ori îmi este greu, face ca totul să devină mult mai uşor  şi mai plăcut. Este lumina  vieţii mele ce nu se stinge niciodată ce străluceşte in mine ca steaua de pe cer, ea este leagănul de poveşti ce mi-a mângaiat copilăria şi a făcut ca orice zi petrecută alături de ea să fie o zi de basm. Este luceafărul ce apare in noaptea misterioasă reuşind să dezvăluie totul cu lumina lui.

Când mama îmi este alături mă simt mult mai bine, mă strânge la pieptului ei şi ascult cum îi bate inima aşa de tare de parcă sta să iasă din piept. Mă iubeşte aşa de mult incât dragostea ce mi-o poartă mă ajută să trec peste orice. Aş vrea să ramână lânga mine, să îmi zâmbească cu ochii mari si limpezi, să ştie să mă alinte, să mă ajute când am nevoie de ea.

Numai mama face ca totul să mi se pară uşor, ea are întotdeauna cea mai bună soluţie la problemele mele, numai ea ştie să îmi aline suferinţa sau să mă incurajeze pentru a capăta incredere in mine,este singura care mă poate face să mă simt cea mai importantă persoană din viaţa ei.

Eu la rândul meu o iubesc şi o preţuiesc,dragostea pentru ea o pot asemăna cu un trandafir roşu, proaspăt aflat in zorii dimineţii cu bobiţe de rouă deasupra şi deasemenea aceasta este puternică precum o stâncă ce nu poate fi mişcată de nimeni niciodată.             

În încheiere îmi doresc ca fiecare copil fie e mai mare sau mai mic să nu uite niciodată că mama este cea mai de preţ comoară pe care o avem, este cea care ne călauzeşte paşii în viaţă, fiind singura femeie ce merită  să-i fie acordată importanţa cu adevărat necesară.

Un comentariu: